Online zichtbaarheid.

In vrijwel alle branches vinden grote verschuivingen plaats. Het gevolg van digitalisering is dat voortdurend onlinemarketing uitdagingen op organisaties afkomen. Wij zoeken online oplossingen die uw organisatie eenvoudig kan realiseren. Zo helpt OPUS uw organisatie online te groeien, bij de tijd te blijven, of een eventuele achterstand in te lopen.

Meer weten?

Customer journey.

Als onderdeel van het marketingplan is het uitwerken van een Customer Journey belangrijk. Een Customer Journey, of klantreis, toont welke communicatiekanalen uw klanten gebruiken tijdens het koopproces. Op het moment dat een klant overweegt om een bepaald merk te kopen gebruikt deze vaak verschillende communicatiemiddelen. Commercieel succesvolle bedrijven spelen met hun marketingcommunicatie in op die kanalen. Als u de klantreis goed kent, weet u via welke (online) communicatiemiddelen u de doelgroep het beste kunt bereiken op welke momenten met welk type informatie. OPUS brengt de customer journey van uw klanten in kaart en helpt u om hiermee een goede communicatieaanpak neer te zetten.

Vanuit de customer journey gaan we door.

Hieronder zullen we deze onderdelen toelichten.

Websites

Een effectieve website of webshop die vindbaar is.

Social Media

Social Media inzetten om het gewenste resultaat te realiseren.

Websites.

Wilt u weten of uw website of webshop leidt tot de juiste aandacht van bezoekers? En of de site goed vindbaar is in Google? Wij komen hiermee op het terrein van onder andere Google Analytics, SEO, SEA, linkbuilding, Tag Manager en Facebook Pixel. We scheppen daarin overzicht en analyseren op welke zoekwoorden de doelgroep zoekt, welke pagina’s goed bekeken worden en hoe de bounce rate verlaagd kan worden. We laten zien hoe uw website presteert en hoe u er optimalere prestaties mee kunt halen. Kleine wijzigingen kunnen wij doorvoeren. Als meer ingrijpende wijzigingen nodig zijn, vertalen wij ons advies in een websiteontwerp met wireframes en userflows. Deze zijn input voor uw websitebouwer om de website te optimaliseren.

Social media.

Bent u voor uw merk actief op sociale media of juist nog niet? Heeft u vragen over de effectiviteit of wilt u weten hoe u start? Moeten uw posts op LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, YouTube of toch ook op Tumblr? Laat ons een analyse maken van de bezoekersstromen, aandacht en betrokkenheid. We maken daarna een voorstel voor een passende contentkalender: een kalender waarin precies staat met welke  social media posts u uw doelgroep effectief kunt bereiken. Desgewenst doet OPUS ook de uitvoering hiervan of begeleiden we hierbij.

Onze overige diensten.

Strategie

Werken vanuit een commerciële strategie.

Lees meer

A.I.-training

Gebruik van AI (zoals ChatGPT) om marketing efficiënter te maken.

Lees meer

Coaching

Als ervaren marketingprofessionals staan we voor u klaar.

Lees meer

Neem contact met ons op.

Neem contact met ons op.